Regulowana ustawą o pracy tymczasowej. Dostęp do tych samych świadczeń, które daje umowa kodeksowa.

Praca tymczasowa to forma zatrudnienia, w którą zaangażowane są 3 strony: pracownik tymczasowy, agencja zatrudnienia i pracodawca-użytkownik. Jak to działa? Podpisujesz umowę o pracę tymczasową z agencją zatrudnienia, która staje się twoim pracodawcą. Agencja zatrudnienia deleguje Cię do wykonywania pracy u swojego klienta, czyli pracodawcy użytkownika. Pod jego kierownictwem wykonujesz swoje obowiązki. Z kolei agencja zatrudnienia, jako twój formalny pracodawca, zajmuje się całą obsługą kadrowo-płacową związaną z twoim zatrudnieniem, czyli nalicza i wypłaca ci wynagrodzenie, rozlicza urlopy, odprowadza zaliczki na podatek dochodowy, składki na ZUS, itd.

Dlaczego warto korzystać z tej formy zatrudnienia?

Umowa o pracę tymczasową różni się od kodeksowej umowy o pracę tym, że jest regulowana przez ustawę o zatrudnianiu pracowników tymczasowych z dnia 9 lipca 2003 r. (Dz. U. 2003.166.1608).

Zgodnie z ustawą, pracę tymczasową stosuje się w przypadku prac sezonowych, prac okresowych, prac na zastępstwo nieobecnego pracownika oraz prac, w których pracownicy zatrudnieni na stałe nie byliby w stanie wykonać w danym okresie. To rozwiązanie, które sprawdza się zarówno w przypadku pracowników fizycznych, jak i umysłowych, w tym wykwalifikowanych specjalistów.

Możliwość wykonywania pracy tymczasowej jest ograniczona czasowo – dla jednego pracodawcy-użytkownika nie można pracować dłużej niż przez 18 miesięcy w ciągu 36 kolejnych miesięcy.

Umowę o pracę tymczasową można rozwiązać za wypowiedzeniem, które wynosi: